Uniwersalne gry edukacyjne

  • gry_05
  • gry_06
  • gry_07
  • gry_08
  • gry_09
  • gry_10
  • gry_11
  • gry_12
  • gry_13
  • gry_14
  • gry_15
  • gry_16
  • gry_17
  • gry_18
  • gry_19
  • gry_20
  • gry_21
  • gry_22
  • gry_23
  • gry_24
  • gry_25
  • gry_26
  • gry_27
  • gry_28
  • gry_29
  • gry_30
  • gry_01
  • gry_02
  • gry_03
  • gry_04

25 marca 2023 r. w Warmińsko-Mazurski Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie odbyły się warsztaty: Uniwersalne gry edukacyjne na przedmiotach przyrodniczych i humanistycznych.

Celem zajęć było zapoznanie uczestników z różnymi grami dydaktycznymi na przedmiotach przyrodniczych i humanistycznych, inspirowanie do tworzenia własnych gier dydaktycznych, oraz wymiana doświadczeń dotyczących wykorzystania gier na lekcjach, np. języka polskiego, chemii, geografii, przyrody.

Uczestnicy otrzymali grę terenową (quest) „Z Mikołajem Kopernikiem po Olsztynie” i uniwersalną grę edukacyjną - heksy do pracy z uczniami.

Informacja zwrotna na temat wykorzystania gier edukacyjnych w szkole i przedszkolu przesłana przez uczestniczki warsztatów.

Gry wspaniale angażują uczniów, ułatwiają im zapamiętywanie trudnych pojęć. Nieświadomie je przyswajają. Słyszałam od uczniów: „Ja już wiem, że otolity to te kryształki...". Ewa Kruminis-Kaszkiel

Przedszkolaki do pojęcia „WODA" na płytkach heksagonu rysowały swoje skojarzenia. Następnie dokładały je łącząc z tym pojęciem. Kiedy wszyscy narysowali swoje skojarzenia, razem posegregowaliśmy je na pewne kategorie, które stworzyły dłuższe „łańcuchy" skojarzeń. W ten sposób powstała mapa myśli do omawianego pojęcia. Magdalena Wróblewska

Alicja Szarzyńska, Katarzyna Pietrzyk, Anna Serwińska

Skip to content